Excursie Weelpolder met natuurgids Landschap Noord-Holland

20 april 2024

9.4.2024

Excursie Weelpolder met natuurgids Landschap Noord-Holland

In samenwerking met Landschap Noord-Holland is er zaterdag 20 april een natuurwandeling gepland naar de Weelpolder.

Vanaf 11.00 uur en 13.30 uur is de start van de wandeling vanuit het Rundveemuseum.

De excursie begint met een wandeling van ongeveer anderhalf uur heen en terug Weelpolder vanaf het museum. Het land van deze polder ziet er een beetje rommelig uit. Geen strak biljartlaken van gras, maar een mozaïek van kruiden, bloemen, brede greppels en drassige stukjes land: het soort land waar weidevogels zich thuis voelen. Zie je grutto’s, tureluurs, slobeenden of een lepelaar? De natuurgids zal je tijdens de wandeling alles over de flora en fauna vertellen.

Na terugkomst in het Rundveemuseum heb je alle tijd om daar uitgebreid een kijkje te nemen: een ‘levend’ museum waarin tal van bedreigde oude Nederlandse rundveerassen door raszuivere fok voor de ondergang worden behoed. Een museum vol leven, waar altijd iets te zien of te beleven valt. Er is een educatief centrum, dat bezoekers informeert over de historie van die oude rassen en over de melkveehouderij en het plattelandsleven in de loop der tijd.

Combi-tarief voor dit arrangement

Volwassenen: € 11,00; beschermers/donateurs Landschap Noord-Holland € 7,00
Kinderen van 4 t/m 12 jaar: € 7,50; kinderen van beschermers/donateurs € 4,50

Twee tijden: van 11:00 uur tot 13:00 uur of van 13:30 uur tot 15:30 uur

Tickets bestellen!

Excursie Weelpolder met natuurgids Landschap Noord-Holland.

Bestel je tickets via deze link.