2e Paasdag knutselmiddag voor kinderen

10 april 2023

3.4.2023

2e Paasdag knutselmiddag voor kinderen

Eerste Paasdag is het museum gesloten. Op tweede Paasdag is er een knutselmiddag voor kinderen in de nieuwe ruimte van het Rundveemuseum. Vanaf 13.00 tot 16.30 uur van 4-10 jaar kunnen kinderen aanschuiven om een mooi paasmandje te maken. Uiteraard komen er paashazen en paaseieren voorbij. Er is deskundige assistentie aanwezig. Maar ook de andere dieren die in en rond het museum rondlopen zijn inspiratie voor allerlei moois. Er zijn veel pasgeboren lammetjes te zien, er zijn mooie levende paaskuikentjes te bewonderen. Behalve twee kalfjes wachten we ook in spanning af of er dit paasweekend een nieuwe kalfje geboren gaat worden. Misschien wel op het moment als jullie op bezoek zijn.

En de grote mensen die mee komen kunnen veel te weten komen over de achtergrond van de aanwezige koeien, schapen, geiten enz.  Wat is er zo bijzonder aan en hoe is dat zo gekomen? Oud-veehouders weten daar veel over te vertellen en dat doen ze graag.