Historisch maaien op zondag 13 juni

Zondag 13 juni

3.6.2021

Historisch maaien op zondag 13 juni

Op zondag 13 juni is er op het weiland achter het museum een historische hooi- en maaidemonstratie te bekijken. De oude tractoren en landbouwwerktuigen worden bestuurd door leden/eigenaren van de vereniging "Blokkers Oldtimer Club". Aan het maaien is een westrijd verbonden, want netjes maaien is nog een hele kunst. Dit  spektakel in de buitenlucht kunt u alleen bijwonen na reserveren via 06-12568365 of via de website. Er zijn twee tijdsblokken n.l. tussen 10.30 -12.30 uur en tussen 13.00-15.00 uur. In voorbije tijden was het binnenhalen van het hooi een tijdrovende en zware klus. Mooi om te zien maar ook om te bedenken dat het nu veel minder moeite kost en heel anders gaat. Op de foto staat de naamgever van het Rundveemuseum, Aat Grootes in het weiland. Misschien hetzelfde stukje land in Aartswoud?