Houtkunsten met Durk Schilstra en verloting

5 september

25.8.2021

Houtkunsten met Durk Schilstra en verloting

Houtkunstenaar Durk Schilstra uit Dokkum komt op zondag 5 september zijn kunsten vertonen op het erf van het Rundveemuseum in Aartswoud. Durk demonstreert op deze dag tussen 13.00 en 16.30 uur hoe hij vakkundig twee beelden uit een houten stam zaagt. De gemaakte beelden worden aan het eind van iedere sessie verloot onder debezoekers. En wie wil er niet een echte Durk Schilstra in de tuin hebben…

DurkSchilstra beoefent de zaagkunst al een jaar of vijf. Geef hem een kettingzaagen hij creëert de mooiste beelden. Hij wekt het liefst met vrij hardehoutsoorten zoals iep en maakt behalve vrije vormen graag dieren. Eekhoorns,vissen en met name vogels hebben zijn voorkeur. Aan dieren dus geen gebrek inen rond het museum.

Zijn werksluit mooi aan bij dat wat het Rundveemuseum graag laat zien. Een leuk uitstapje dus voor het hele gezin.