Klucht van de Koe

16, 17 en 18 juni, 22, 23 en 24 juni

21.4.2023

Klucht van de Koe

Dit jaar bestaat het Rundveemuseum 10 jaar en dat moet gevierd worden. Een mooi jubileum, waarin het museum veel beleefd en overwonnen heeft.
Het feestelijk hoogtepunt in dit jubileumjaar is de theatervoorstelling ‘De Klucht van de Koe’ waarbij de potstal omgebouwd wordt tot een echt theater.

Uitvoering 'Klucht van de Koe': 13 t/m 24 juni.

Dinsdag 13 juni try-out: inloop 19.30, start voorstelling 20.00 uur.

Avondvoorstellingen: vrijdag 16 juni, zaterdag 17 juni, zondag 18 juni, donderdag 22 juni, vrijdag 23 juni en zaterdag 24 juni: inloop vanaf 19.30 uur, start voorstelling 20.00 uur.
Middagvoorstelling: zaterdag 17 juni, inloop vanaf 14.00 uur, start voorstelling 14.30 uur.

Kaarten kunt u hier bestellen door de gewenste datum en tijdstip te selecteren.

Ode aan de koe en de Westfriesecultuur
De Klucht van de Koe is een komische theatervoorstelling. De rollen worden gespeeld door drie veeboeren, een kaasboer en een schapenboerin die allen in en rondom Aartswoud wonen. De voorstelling wordt van commentaar voorzien door een echte spreekstalmeester en omlijst met muziek en dans.

Over De Klucht van de Koe
In 1612, meer dan 400 jaar geleden, voltooide Adriaan Gerard Bredero dit komische toneelstuk. Voor deze voorstellingen is dit speciaal bewerkt met actuele en Westfriese accenten. In deze klucht draait het om de goedgelovigheid van een boer die zich om de tuin laat leiden door een sluwe dief. Samen belanden ze in een stadsherberg, waar ze kennis maken met een kroegloper die de herbergierster probeert te verleiden. In deze voorstelling, draait het om de verbinding tussen stad en platteland, beheersing en beschaving en het leven vol met driften. Kortom thema’s die nu nog steeds actueel en herkenbaar zijn. Boeren, burgers en buitenlui: Komt dat zien!

Spel:
Corien Klos, Jan-Dirk Rooker, Kees Nieuweboer, Bert Lont en Ted Berkhout.
Muziek & zang: Jeroen Wals, Zjon de Bruin, Joost Bonenkamp en Wendy vanBerkel
Decor: Martin Bakker