Ruud Spil met de ''Old Cowhand"

6 november 2022

19.10.2022

Ruud Spil met de ''Old Cowhand"

Ruud Spil komt op 6 november met zijn band ‘The old cowhand’ optreden in het Rundveemuseum. Het thema van de middag is ‘Muziek, kunst en koeien’. De openingstijden zijn van 13.00 tot 16.30 uur.

Ruud Spil is geen onbekende in het museum. Ongeveer elk jaar treedt hij een keer bij ons open speelt dan o.a. countrymuziek. Tussendoor vertelt hij leuke anekdotes die over zijn oude en nieuwere werk zullen gaan. Want Ruud was jarenlang alleen bekend als de koeienschilder bij uitstek. Hij heeft oog voor dat wat bijna verdwijnt.Zoals oude stallen en bijzondere koeien. En dan is hij op het goede adres op Schoolstraat 43.

Afgelopen zomer zocht Ruud zijn onderwerp in de dynamiek van de stad. Hij schilderde winkelstraten, stegen en poorten. Hij was vaak met zijn schildersezel  en verfkist te vinden in de binnenstad van Hoorn. Doordat hij ter plekke werkte kon hij inwoners en bezoekers via zijn werk anders laten kijken.

Het belooft een gezellige, muzikale middag te worden te midden van de koeien. Graag tot ziens in het Rundveemuseum!

Kaarten kunt u in het museum kopen, maar ook via de website van het museum.