Snoeiles fruitbomen bij het Rundveemuseum

22.2.2022

Snoeiles fruitbomen bij het Rundveemuseum

Snoeiles op 26 februari bij het Rundveemuseum

Op zaterdag 26 februari komt A. van der Heide snoeiles geven tussen de fruitbomen van het Rundveemuseum. In de fruittuin staan hoogstambomen van lang geleden die gesnoeid moeten worden om volgend jaar weer vrucht te dragen. De Winterrietpeer en de Groninger kroon zijn een paar fraaie namen die heerlijk fruit kunnen produceren. De snoeitechniek is ook van toepassing op laagstambomen met hedendaagse namen. Deelnemers worden om 13.30 uur verwacht. De kosten zijn € 6,00 voor de cursus en uiteraard is de koffie inbegrepen. De bomen staan aan de Schoolstraat 43 in Aartswoud. De betaling kan ter plaatse.