Twee kalveren te warskip bij het Zuiderzeemuseum

18.6.2021

Twee kalveren te warskip bij het Zuiderzeemuseum

Er kwam een verzoek binnen van het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen om twee authentiek Hollandse kalfjes een logeerplek aan te bieden gedurende de zomermaanden. Uiteraard zijn er snel twee kalfjes geschikt bevonden en te logeren gestuurd. De keus viel op Aaltje 3, een Fries Hollands kalf.

Als tweede werd Guurtje 4 uitgezocht. Zij is een Maas Rijn IJssel kalf. De beide kalfjes krijgen een authentiek weidje met uiteraard een eigen naambord zodat bezoekers kunnen zien welke koeien er in de tijd van de Zuiderzee rondliepen. Natuurlijk een mooie promotie voor ons museum. En de kans is heel groot dat de logeerpartij elk jaar gaat plaatsvinden. Misschien een leuke tip: ga ze bezoeken in het Zuiderzeemuseum. Als dagje uit ook echt een aanrader!