Weet wat je eet, voedsel van dichtbij

3 april 2022

24.3.2022

Weet wat je eet, voedsel van dichtbij

Het Rundveemuseum is op zondag 3 april tussen 11.00-16.30 uur het decor van “voedsel van dichtbij”. Diverse agrarische ondernemers uit de omtrek staan op onze versmarkt en geven informatie over hun producten. Er zijn heerlijke proeverijtjes om te tonen dat gezond en lekker goed samen kunnen gaan. Normaal gesproken is deze activiteit altijd in januari, maar dat is om de alom bekende reden verplaatst naar april. Een mooie gelegenheid om de nieuwe publieksruimte van het museum in functie te zien!

In afwisselende stands wordt informatie gegeven over de productiewijze en het eindproduct. Bedrijven uit de regio werken dagelijks aan goed voedsel en hebben tot buiten de grenzen een goede en betrouwbare naam. Er is uiteraard aandacht voor groente en zuivelproducten. Er is o.a. een heuse melksommelier die diverse soorten melk laat proeven. Kort samengevat: heel veel tips om meer variatie aan te brengen in de dagelijkse maaltijd met lekker Noord-Hollands voedsel. En ook belangrijk: dichtbij huis geteeld!